A weboldalon sütiket (cookies) használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A honlap további használatával Ön hozzájárulását adja a sütik használatához. Tudjon meg többet az oldalon használt sütikről.

Üdvözlünk a Biblia Szövetség Egyesületnél! Kövess Facebookon facebook 161, iratkozz fel RSS-re feed1, olvasd német de flag1 vagy angol EN Flag1 nyelvű összefoglalóinkat!

www.bibliaszov.hu

Programok

Események nem találhatóak

Merre tart a BSZ? - Főtitkári jelentés 2012

(Főtitkári jelentés – elhangzott a BSZ közgyűlésén, Budapesten,
2012. május 5-én)

Úgy gondoljuk, hogy a megalakulásunk óta eltelt 23 év után, illetve a megválasztott tisztségviselők ötéves megbízatásának lejártával, nem csupán költői kérdés az, hogy merre tart a Biblia Szövetség. Többször megfogalmazzuk magunknak is, de mások is felteszik nekünk ezt a kérdést. A helytálló válaszra azért van szükségünk, hogy a számvetés után, ha szükséges, elvégzzük a megfelelő korrekciót, majd jó lelkiismerettel kezdjünk hozzá az előttünk álló feladatok teljesítéséhez.

Az őszinte és helytálló válasz megadásához, az egykor írásba foglalt célkitűzéseinket, és a mostani helyzetünket szükséges összevetnünk.

Ezek szerint, a BSZ azok összefogása – idézem –,

– „akik készek munkálni egyházuk megújulását, és felelősséggel vállalják a hívő ember küldetését,

– akik a Bibliát Isten kijelentésének tartják,

– akik – a reformátori hitvallások szellemében – egyetértenek a biblikusan értelmezett evangélizációval, a hitre jutottak bibliai tanításával, az emberek folyamatos lelki erkölcsi megújításával.”

Választ kell tehát adnunk arra a kérdésre, hogy ezt a három fontos tevékenységet, vagyis az evangélizáció bibliai alapjainak kidolgozását, ill. az ilyen értelemben vett evangélizálást, a hitre jutottak bibliai tanítását és a bibliai erkölcsi normákat az egyházi és világi fórumokon képviseltük-e? A helyes válasz megfogalmazásához szükséges rövid áttekintést adnom arról, hogy Szövetségünk eddig miként tevékenykedett a hármas cél szellemében.

Az evangélizáció bibliai alapjainak teológiája tagjainkat ugyanúgy foglalkoztatja, mint egyházaink képviselőit, s ez olykor vitákat is gerjeszt. A viták oka tulajdonképpen az, hogy az evangélizációval kapcsolatban többféle elvárást és elképzelést fogalmaznak meg keresztyén emberek, ami azután fogalmi zűrzavart eredményez. Az evangélizáció fogalma körül zajló vita jellemzi több évszázada (!) nemcsak a magyar, de az európai és az amerikai egyházi életet is. A problémát tulajdonképpen az okozza, hogy az evangélizáció fogalma és sokak által ismert gyakorlata, valójában a 18-19. század terméke, ami mind gyakorlatát, mind tartalmát illetően folyamatos változik.

Vannak, akik számára az igazi evangélizáció az, amikor arra alkalmas szabadtéren vagy stadionban, hatalmas tömeg előtt egy vagy több napon keresztül prédikál az evangélista, majd az evangélizációt befejezve felszólítja hallgatóit, hogy most döntsenek Jézus mellett. Azokat pedig, akik (úgymond) döntöttek, előre hívja bizonyságtételre vagy közös megtérő imádságra. Az evangélizációnak egy későbbi formája volt az, amikor a helyi gyülekezetben szerveztek olyan igehirdetés-sorozatot, aminek témája a bűnnek és az ember romlottságának erőteljes hangsúlyozása, valamint a Jézus Krisztus keresztáldozatának bűntörlő erejéről szóló bizonyságtétel volt. Ezt mindig a bűnbánatra és megtérésre történő felszólítás követte. Az evangélizációt eredményesnek és hitelesnek abban az esetben értékelték, ha sokan jelentették be, hogy megtértek, nagy kudarcnak, ha csak kevesen jelezték ezt, majd egyenesen tragikusnak, ha senki sem jelezte megtérését. Napjainkban pedig már evangélizációnak nevezik a vasárnapi igehirdetést, vagy a bűnbánati héten elhangzó igehirdetés-sorozatot is.

Mára, a fiatalabb nemzedék az evangélizáció fogalmával nemigen tud mit kezdeni, míg az idősebb nemzedék, a múltbeli lelki ébredések evangélizációs élményének, hangulatának és gyakorlatának megismétlődését várja. Nem tagadhatjuk, hogy ilyen emlékekhez kapcsolódó elvárások Szövetségünk tagjai között is megfogalmazódnak.

Tudnunk kell azonban, hogy a 18. századi evangélizációs mozgalomban, annak kezdetétől napjainkig, két tábor vitázik az evangélizáció lényegéről. Az egyik tábor képviselői szerint – aminek első és legjelentősebb képviselője, az angol J. Wesley (1703-1791) volt – mindent el kell követni ahhoz, hogy az emberek, a Wesley által megállapított sablon szerint térjenek meg. Ettől kezdve lényeges elem – ennek a tábornak képviselői szerint – az evangélizációs módszer. Azaz, fontos követelmény, hogy az evangélizációs igehirdetés mély érzelmi hatásokat váltson ki, mint pl. a sírás, bűnvallás, összetöretés, nyilvános kiállás bűnvallásra vagy bizonyságtételre, illetve az ezt követő kitörő öröm. Szerintük az igazi megtérés megrázó élmény, emlékezetes örömérzés, a Szentlélek megtapasztalása önmagunkban. E táborhoz tartozók tanítása szerint az evangélizáció legnagyobb eredménye, sőt az Úr jelenlétének és hatalmának igazi bizonyítéka a minél több újjászületett ember. Ezért szorgalmazzák az evangélizáció végén a visszajelzést (fel kell állni, megjelölt helyre kimenni, ahol a megtérteket számba vehetik stb.) Ha nincs ilyen látható eredménye az evangélizációnak, az jelentős kudarcnak számít.

A másik tábor szerint – élükön az angol G. Whitefielddel (1714-1770) – az embereknek elsősorban az Isten objektív igazságait, a Jézus Krisztus halálában és feltámadásában véghezvitt, már megtörtént üdvtettét kell hirdetni, majd a Jézusba vetett (illetve a Krisztus által végbevitt üdvtetteire vonatkozó) hitre kell felszólítani őket. Whitefieldék Jézus szavára (Mk 16,15-16) hivatkoztak: „Elmenvén e széles világra, hirdessétek az evangéliumot minden teremtésnek. Aki hisz és megkeresztelkedik, üdvözül, aki pedig nem hisz, elkárhozik”. Az ehhez a táborhoz tartozók szerint az evangélium hatékonyságát nem a megtért emberek létszámában lehet lemérni, hiszen az evangélium az egyik embernek élet illata az életre, a másiknak halál illata a halálra. Ők azt hangsúlyozták, hogy azért kell az Isten objektív, befejezett, azaz az egyéntől független igazságait hirdetni, mert az üdvösséget megragadó hit az evangélium hirdetéséből és meghallásából ébred fel az emberben (Rm 10,17).

A másik tábor (Whitefieldék), az első tábornak (Wesley-éknek) azt vetették szemére, hogy evangélizációjukban a hangsúlyt nem az evangélium ígéretére és a Jézus Krisztusban adott feltétel nélküli kegyelemre helyezték, hanem az embernek, Jézus Krisztust megragadó döntésére. Vagyis az első tábor mindig azt hangsúlyozta, hogy „én jövök Jézushoz”, „én szólítom meg őt”, „én rendezem a viszonyomat vele” stb. A második tábor képviselői tehát azt kifogásolták, hogy Wesley-ék evangélizációjának középpontjában és gyakorlatában nem a Krisztus elvégzett váltságában való hitre történik a felszólítás, hanem a Jézus melletti döntésre, majd kiállásra való hívás áll, azaz a hangsúly nem Jézus Krisztus elvégezett váltságművére, hanem az ember tettére került.

Lényegében ez a vita máig sem zárult le, és ahol az evangélium lényegével komolyabban foglalkoznak, ott mindig előjön. Egy 20. századi ismert teológus, F. Schaeffer (1912-1984) úgy értékelte ennek a vitának eredményét, hogy mára az evangéliumi keresztyénség feladta a bibliai objektív igazságot, és „elszubjektivizálta” azt. Ezzel azt a szemléletmódot jellemezte, ami szerint üdvösségünk egyedül rajtunk múlik, s annál biztosabban rendelkezem vele, minél jobban érzem magamban akár a bűnt, akár a bűn miatti összetöretést, vagy az üdvösség békességét és szentlelkes örömét. Ha viszont ezt nem érzi valaki, és csupán annyit mond, hogy hiszi az evangéliumot, az nem elégséges üdvbizonyíték a szubjektivizált keresztyénnek. Ez a szemlélet ugyanis figyelmen kívül hagyja, hogy üdvösségünk Krisztusban már befejezett, objektív valóság, aminek megtörténtét csak hit által ragadhatjuk meg. Az evangélium elszubjektivizálásának eredménye lett az egyre nagyobb intenzitással terjedő karizmatikus, rajongó, illetve érzelmeket kereső és lelki élményeket kínáló ún. neoprotestáns keresztyénség.

Úgy vélem, ez a vita nem elméleti szőrszálhasogatás, ami néhány teológus (elefántcsonttoronyban folyó) íróasztal melletti töprengése, hanem olyan állásfoglalásra késztető vita, amelynek tétje mind a magyar, mind a nemzetközi evangéliumi keresztyénség jövője! Lehet, hogy ennek lényegét és felelősséget tagjaink egy része még nem érzi, ezért őket arra kérem, hogy higgyenek a „látóknak”, és támogassák munkájukat!

Mindezeket azért volt fontos ismertetni, mert vannak, akik a BSZ új útjáról beszélnek, pedig szó sincs semmiféle új útról. Mi éppen a régi úton szeretnénk haladni, a második tábornak, a nagy evangélistának, Whitefieldnek és társainak útján, akik nagyon fontosnak tartották az evangélizációt, de a módszernél még fontosabbnak ítélték a tartalmát, a Krisztusban megjelent üdvözítő kegyelem és a befejezett megváltás meghirdetését. A több generációval előttünk élő igehirdetők egy része is ennek elhívésére bíztatta az embereket. Mi ilyen tartalmú evangélizáción fáradoztunk, és a jövőben is ezen az úton szeretnénk haladni.

Az alapszabályunkban megfogalmazott második célként a hitre jutottak bibliai tanítását jelöltük meg. A hitre jutottak tanítását Jézus már a missziói parancsban tanítványai szívére helyezte: „tanítván őket…”. Hogy milyen fontos a már hitre jutottak tanítása, tükrözik a levelek is, amelyeket a már megtért hívőknek írtak az apostolok. Őket ugyanis nem evangélizálni, hanem tanítani kell. „Ezért elhagyva a Krisztusról való kezdetleges beszédet, törekedjünk a tökéletességre. Ne kezdjük el újra lerakni az alapját a holt cselekedetekből való megtérésnek és az Istenbe vetett hitnek” (Zsid 6,1). A „Krisztusról való kezdetleges beszéd” a Krisztus keresztjének és feltámadásának következményéről, a megtérésről, bűnbocsánatról szóló evangélium, ami a hívő élet fundamentuma. De fundamentumot mindig az épület kedvéért vetünk. Az idézett igeszakaszban viszont arra figyelmeztet a Szentlélek, hogy az újjászületett hívők ne a már régebben megtörtént megtérésük körül forogjanak, mert a fundamentumvetést követnie kell a falak, az épület építésének! Ez az építkezés pedig a tanítás, a mélyebb bibliai tanítások megismerésével történik. S mivel a tanításban ill. tanulásban nem jeleskedtek annak a kornak hívői sem, ezért írja kicsit szemrehányóan az apostol: „Mert noha ez idő szerint tanítóknak kellene lennetek, ismét arra van szükségetek, hogy az Isten beszédének kezdő elemeire tanítson titeket valaki; és olyanok lettetek, akinek tejre van szüksége és nem kemény eledelre… Az érett korúaknak pedig kemény eledel való…” (Zsid 5,12.14)

Ha van valami, amivel egyházaink a megtért embereknek adósai mind a mai napig, az a tanítás. Ennek hiánya miatt hagyják el idősek és fiatalok tömegei ma is egyházainkat. S ennek hiánya miatt topog egy helyben sok hívő ember. Ezért lett fontos célkitűzésünk a Krisztusról való érettebb beszéd közvetítése, az Atya és a Krisztus ama titkának megismertetése, „amelyben van a bölcsességnek és ismeretnek minden kincse elrejtve” (Kol 2,3).

Tekintettel arra, hogy a BSZ tagjai újjászületett hívőnek vallják magukat, érthető, hogy közöttünk is egyre jelentősebb hangsúlyt fektetünk „a tanításra, a feddésre, a megjobbításra és az igazságban való nevelésre, hogy tökéletes legyen az Isten embere, minden jócselekedetre felkészített” (2Tim 3,16-17). Egyébként az eltelt években bebizonyosodott, hogy a BSZ oktató, tanító tevékenységére egyre nagyobb igény van országszerte. Ezért sem tudjuk elfogadni azt az érvet, hogy a BSZ inkább evangélizáljon, mint tanítson.

Tanító szolgálatunkkal kapcsolatban olyan vélemények is megfogalmazódtak, hogy a BSZ-ben új tanítás, új gondolkodás jelent meg. Ezt valószínűleg azok terjesztik, akik nem ismerik a régit, a reformátori tanításokat. Teljes alázattal és felelősséggel állíthatom, hogy semmiféle új tanítást sem követünk és képviselünk, csak a korábban elhanyagolt tanítás lett hangsúlyos számunkra. Csak évtizedes rossz beidegződéseket szeretnénk megváltoztatni a biblikus apostoli és reformátori felismerések közvetítésével. Mi csak régen betemetett kutakat igyekszünk kiásni, és onnan a reformáció friss vizét felszínre hozni. Tanításunkat komoly tusakodások és imádságok alatt közösen fogalmazzuk meg, ezért is kérjük tagjainkat, hogy imádkozzanak a tanítókért, hogy nyissa meg előttük a Szentlélek az ige ajtaját!

Ahogy egyre látványosabban elönti országunkat, így gyülekezeteinket is, a tévtanítások özönvize, ahogy tanításukban és kegyesség-gyakorlásukban egyre jobban hamissá válnak, eltérnek az igazitól az európai történelmi egyházak is, egyre jobban erősödik bennünk az a tudat, hogy a Biblia Szövetség egyik fontos missziói feladata, küldetése a reformátori, világos bibliai tanítás továbbadása, hirdetése.

Örömmel jelenthetem, hogy bibliaiskolai tanfolyamainkra évek óta jelentős számban jelentkeznek emberek, s a vidéki hétvégi tanfolyamainkra is sok gyülekezettől kaptunk meghívást. Több városban pedig újabb csoportokat is kellett indítanunk.

 

Alapszabály szerinti harmadik célkitűzésünk a bibliai etikai normák meghirdetése az ország erkölcsi megújítása céljából. Az eltelt ötéves ciklusban is (immár 18 éve!) ezt a célt szolgálták a Fontos kérdések sorozatunk előadásai. A bibliaiskolák tanfolyamain külön tantárgy a keresztyén etika, és a világi fórumokon is közzétett nyilatkozatainkban, a Biblia és Gyülekezet című folyóiratunkban megjelentetett írásokban, de az elektronikus médiában és egyéb kiadványainkban is megragadtuk a lehetőséget arra, hogy megfogalmazzuk és képviseljük a bibliai erkölcsi normákat, vállalva az ezzel járó világi és egyházi megbélyegzéseket is. (Általában ennek terhét tagjaink kevéssé viselték!)

A BSZ tehát az Alapszabályában rögzített célokat képviselte, és próbálta megvalósítani az elmúlt öt év során is. Ha számba vesszük csupán a 2012-re tervezett rendezvényeinket, akkor azok is azt bizonyítják, hogy ebben az 52 központi rendezvényünk, benne evangélizációs és hitmélyítő csendeshetek, ifjúsági táborok, teológiai, orvos, pedagógus stb. konferenciák, családi és házaspári napok-hetek, de a programfüzetben fel nem tüntetett körzeti rendezvények és a majdnem hasonló számban tervezett bibliaiskolai tanfolyamok is ezeket a célokat szeretnék megvalósítani. Amikor visszatekintünk a programoknak erre a gazdag kínálatára, csak hála lehet a szívünkben és alázat a mi Urunk felé azért, mert nemcsak, hogy erre méltat bennünket, de erőt is ad a munkálkodók viszonylag kis létszámú csapatának.

Szolgálatunkban erősít bennünket annak ismerete is, hogy hazánkban több egyházon belüli vagy kívüli missziói csoport is fáradozik az evangélium hirdetésén, és a bibliai erkölcsi normák terjesztésén, akiknek névszerinti felsorolásától most hadd tekintsek el. De Romániában, Szlovákiában, Kárpátalján, Szerbiában, Ausztriában, Angliában, Írországban, Németországban, Svájcban is élnek hívő testvéreink, akiknek többségével kapcsolatban vagyunk, s akikkel ugyanazért az ügyért fáradozunk. Rendszeresen imádkozunk a külmisszióban szolgáló magyar származású testvéreinkért, hogy kísérje áldás az Úrban való munkájukat.

A Szövetség tisztségviselőinek nevében is kérem tagjainkat, hogy imádkozzanak az üldözött keresztyén testvéreinkéért, akik börtönökben, internáló táborokban sínylődnek; és azokért, akik életüket is veszélyeztető nehéz külső körülmények között gyakorolják hitüket. Gondolunk itt az Észak-Koreában, Afganisztánban, az ázsiai és afrikai iszlám országokban keresztyén hitükért üldözött testvéreinkre! Figyelmeztető jelenség az a tény, hogy amíg Európában és Amerikában az iszlám követői jogszerűen gyakorolhatják hitüket, addig az iszlám országok többsége agresszíven intoleráns az ott élő keresztyénekkel szemben. Nehezményezzük, hogy az Európai Unió demokráciától hangos vezetőinek ehhez a súlyos diszkriminációhoz eddig kevés szava volt.

Hitet erősítő élményt jelentett számunkra 2011-ben a német, svájci és magyar Biblia Szövetség közös kongresszusán, a svájci Dübendorfban történt részvétel, ahol a BSZ-t nyolctagú delegáció képviselte. A konferencián a találkozás öröme mellett azt is felismerhettük, hogy a nyugat-európai hívő nép lelki helyzetéhez képest minket, magyarokat kiváltságban részesít Isten, amiért nagyon hálásak lehetünk az Úrnak.

 

Kedves Testvérek! Tekintettel arra, hogy a Biatorbágyi Belmisszióval kapcsolatunkat felelőtlenül tett kijelentések és pletykák próbálják folyamatosan mérgezni, szükségesnek tartjuk a közgyűlés előtt is kijelenteni, hogy a Biblia Szövetség vezetősége és Tanácsa részéről a Biatorbágyi Belmissziót érintő semmiféle intézkedés, vélemény, kijelentés nem adott alapot a rosszindulatú híreszteléshez. A BSZ nem támadta és támadja az ott folyó szolgálatot, senkit nem tanácsoltunk el az ottani programokon való részvételtől vagy szolgálattól. Az ilyen rosszindulatú híresztelésekhez a BSZ vezetősége soha nem volt, és nem is lesz partnere senkinek. És ha vannak is olyan misszió-teológai témák, amiben eltérő a látásunk, ez nem akadályoz bennünket abban, hogy erről a helyről is kérjük szolgálatukra az Úr gazdag áldását!

Tisztelt Közgyűlés! Tagságunk nevében is szeretnék köszönetet mondani azoknak a szolgáló testvéreknek, akik adományukkal, fizikai, szervező és lelki munkájukkal, imádságukkal az elmúlt évben is hozzájárultak küldetésünk betöltéséhez. Külön is köszönjük a péceli székházunkban szolgálóknak az egyre több áldozatot kívánó munkálkodását, nem kevésbé körzetfelelőseink önzetlen és áldozatkész szervezői és lelki szolgálatát. Köszönjük a bibliaiskola oktatóinak és munkatársának fáradozását. Köszönöm vezető társaimnak, a tanács és a bizottságok tagjainak, a csendeshetek és napok szolgálóinak, a fizikai munka terheit is vállalóknak, a színvonalas előadásokkal felkészült szolgatársaimnak, a folyóirat, a honlap és kiadványaink szerkesztőinek, lektorainak, a cikkek íróinak, hogy önzetlenek voltak a szolgálatban, nem a maguk hasznát keresték, inkább vállalták a munka terhét, és szabadidejüket fordították arra, hogy másokat gazdagítsanak.

Szeretettel köszöntjük közöttünk a 2011 májusa óta felvett új tagjainkat. Örülünk minden csatlakozó drága testvérünknek, és kérjük őket, intenzíven kapcsolódjanak be a BSZ szolgálatába! Kívánjuk, hogy legyenek sóvá és kovásszá közöttünk, és a lakóhelyük szerinti gyülekezetben, még akkor is, ha ez utóbbi talán sokszor lehetetlennek tűnik számukra!

Hálás szívvel emlékezünk az előző közgyűlésünk óta az Úrhoz hazatért BSZ tag testvéreinkre:

A 2011-es közgyűlés óta elhunyt BSZ-tagok (vagy akikről azóta értesültünk): Balogh Béla (Ruska – Szlovákia); Bogyó Ferenc (Budaörs); Borbás Béla (Jármi/Őr); Csizmadia Etelka (Fehérvárcsurgó); Horváth Károly (Budapest); Kálmán István (Debrecen); Kalmár Istvánné (Debrecen); Koncz István (Nyíregyháza); Kozma Gyula (Miskolc/Biharkeresztes); Lengyel Lajosné (Mátészalka); Orosz Ferenc (Pécel); Pappné Deák Rozália (Monor); Pázsit Józsefné (Zalaegerszeg/Budapest); Pintér Ilona (Budapest); Polónyi Gyöngyi (Budapest); Reményi Gabriella (Budapest); Somlai Ferencné (Budapest); Somogyi László (Szalkszentmárton); Szentpéteri Géza (Budapest); Szuda Károlyné (Albertirsa); Tomasovszky Mihályné (Nyíregyháza); Tóth László (Miskolc); Zábel Jánosné (Szentmártonkáta); Zakar Józsefné (Csemő-Zöldhalom); Dr. Zátonyiné Kegyes Teréz (Budapest). Legyen emlékük áldott a Biblia Szövetség tagjai között is!

Kedves Testvérek! Valamennyien megkapták az értesítést arról, hogy a BSZ tisztségviselőinek ötéves ciklusra szóló megbízatása a mai nappal lejár, ezért felhatalmazásunkat a BSZ közgyűlésének visszaadjuk. Kérjük, hogy a most sorra kerülő választáson az Úrra figyelve, jó lelkiismeretük szerint szavazzanak! És folyamatosan imádkozzanak azért, hogy szervezetünk betölthesse azt a küldetést, amit az Úr ránk bízott.

Végezetül, ami Urunk „adja meg nektek,… hogy hatalmasan megerősödjetek az Ő Lelke által a belső emberben, hogy lakozzék a Krisztus hit által a ti szívetekben” (Ef 3,16-17).

Dr. Sípos Ete Álmos főtitkár

Hozzászólások  

 
#1 Gyöngyi 2012-07-15 01:09
Köszöntöm a Testvéreket Krisztusban!

Nagyon örülök, hogy meg lett említve a Biatorbágyi Belmisszió Dr.Sípos Ete Álmos Lelkész Úr részéről!
Nemégiben voltam én magam is Torbágyon egy csendesheten és való igazak a pletykák némelyek részéről, hogy a Bibliaszövetség ellene van a missziónak. Hangsúlyozom némelyek részéről!
Ezzel special jómagam nem értek egyet mert igenis összhangban van a Torbágyi misszió a Bibliaszövetség hitvallásával! A némelyeket nem az emberi tudatlanságként értelmezem, hanem sátán bomlasztó, szétdobáló munkájának vélem!
Megnyugtatva azért Álmos bácsit, nem eszik olyan forrón azt a kását mert van nekünk egy Jézusunk, Aki által ezt ha kell Torbágyon helyreállítjuk és felvilágosítjuk a megtévesztett embereket ezzel kapcsolatosan!:)
Jómagam is járok rendszeresen Biára és a Bibliaszövetség előadásaira is. Bizony nagy szükség van a hitvédelemre, attól függetlenül, hogy az embereket a megtérésre hívogatjuk.
 
 
#2 Gyöngyi 2012-07-15 01:22
Úgy gondolom, hogy egyik helyen talán a hangsúly a megtérésen van erőteljesebben, a másik helyen pedig nagy körvonalakban a hitvédelmen de ez a kettő szét nem választható és igenis Testvérek vagyunk Krisztusban, egységben és ezt még sátán sem tudja megakadályozni, csak maradjunk meg Urunkban Jézus Krisztusban!
A sátánnak pont az a célja mivel már nagyon az idők jelei arra utalnak, hogy közel az Úr, hogy egybeolvassza, azaz vissza olvassza a reformációt a maga "hatalma" alá és ezért is mondta Urunk, hogy ha majd visszajön talál e hitet a földön?! Hát mutassuk meg, hogy talál!
Maradjunk meg Krisztusban!
„ki olyan, mint az Isten?” :)
 
 
#3 Gyöngyi 2012-07-15 01:26
http://www.youtube.com/watch?v=FT_zTqkcDaU
 
 
#4 Gyöngyi 2012-07-15 01:56
„Az igaz ember hitből él. És aki meghátrál, abban nem gyönyörködik a lelkem. De mi nem vagyunk a meghátrálás emberei, hogy elvesszünk, hanem a hitéi, hogy életet nyerjünk.”
(Zsid 10, 38-39)

http://www.youtube.com/watch?v=UlexusjfiAQ
 
 
#5 Gyöngyi 2012-07-15 02:04
http://www.youtube.com/watch?v=x4IUFVf5A8g
:)
 
 
#6 Oros Eszter 2013-05-31 21:03
Kedves Sipos család és a BSZ többi tagjai! Így szól ma hozzátok Isten, forgassátok elmétekben!

"Más szemében meglátja a szálkát, a magáéban a gerendát sem veszi észre.
Miért nézed pedig a szálkát, amely a te atyádfia szemében van, a gerendát pedig, amely a te szemedben van, nem veszed észre? (Mt. 7,3)
Miért nézed pedig a szálkát, amely a te atyádfia szemében van, a gerendát pedig, mely a te saját szemedben van, nem veszed észre? (Lk. 6,41)"
 
 
#7 Aggódó 2013-06-01 07:26
*SZEMÉLYESKEDŐ HOZZÁSZÓLÁS MODERÁLVA*
 
 
#8 Pető Hunor 2013-06-01 17:07
Máté 13,20. A mely pedig a köves helyre esett, ez az, a ki hallja az ígét, és mindjárt örömmel fogadja;
21. De nincs gyökere benne, hanem csak ideig való; mihelyt pedig nyomorgatás vagy üldözés támad az íge miatt, azonnal megbotránkozik.

Zsi12,14. Kövessétek mindenki irányában a békességet és a szentséget, a mely nélkül senki sem látja meg az Urat:
15. Vigyázván arra, hogy az Isten kegyelmétől senki el ne szakadjon; nehogy a keserűségnek bármely gyökere, fölnevekedvén, megzavarjon, és ez által sokan megfertőztettessenek
 

Tájékoztatjuk honlapunk látogatóit, hogy a megjelent írásokhoz megszűnt a hozzászólás lehetősége. Kérjük szíves megértésüket!
(a Biblia Szövetség vezetősége)

Filmismertető

A Vaslady (The Iron Lady)
2012. február 15. szerda
színes, feliratos, angol életrajzi dráma 105 perc, 2011 Ha valaki Margaret Thatcher, egykori...
A némafilmes (The Artist)
2012. február 29. szerda
fekete-fehér, feliratos, francia némafilm, 100 perc, 2011 Kinek jutna eszébe 2011-ben...
Holnapolisz
2015. június 14. vasárnap
Manapság valahogy nem tudunk kifogyni a mozikban a disztópikus...
Förtelmes főnökök (Horrible Bosses)
2011. július 25. hétfő
Hazai bemutató: 2011. július 28. „A halál – állítja egy régi orosz mondás – minden bajra...
Gravitáció
2013. október 11. péntek
Ha a filmtörténelemben érdemes volt valaha filmet 3D-ben készíteni, akkor a Gravitáció bizonyosan...
Pénzcsináló (Moneyball)
2011. december 13. kedd
színes, feliratos, amerikai filmdráma, 133 perc, 2011 Vajon beülnek-e a hazai mozilátogatók egy...
Az éhezők viadala (The Hunger Games)
2012. április 27. péntek
színes, feliratos, amerikai sci-fi akciófilm (2012)(Csak 16 éven felülieknek) Mivel nem olvastam...
A lélek hullámlovasa (Soul Surfer)
2011. június 24. péntek
(DVD megjelenés: 2011. augusztus 9.) Már javában tombol a nyár és a vakáció is elkezdődött, így...
Prometheus
2012. szeptember 29. szombat
színes, magyarul beszélő amerikai sci-fi, 126 perc, 201216 éven felülieknek DVD-n megjelenik:...
A Mester
2013. máj. 11. szombat
„Ha rájössz, hogyan kell Mester nélkül élni, aki segít eligazodni az életben, akkor ígérd meg,...

Könyvismertető

12 dolog, amit jó lett volna tudni az esküvőm előtt
2013. október 07. hétfő
A napokban olvastam egy cikket a magyarországi válások számáról. Megdöbbentő számadatok állnak...
A viskó
2011. január 13. csütörtök
A Biblia Szövetség Fontos kérdések előadássorozatának...
Társtaláló
2012. december 13. csütörtök
Egy fiú, aki 18 évesen lemondott az addig bevett szokásként gyakorolt randevúzgatásról, 5 évvel...
Fűtő Róbert: Béküljünk ki! ...de hogyan?
2013. november 04. hétfő
A legtöbb keresztyén könyv azt mutatja be, hogy milyennek kellene lennie a jól működő keresztyén...
Reflektorfényben a túlevés
2013. június 03. hétfő
„Isten a falánkságot (más szóval a túlevést) bűnnek tartja: 'Mert a dőzsölő és a falánk...
Egy guru halála
2013. január 04. péntek
Az író a gyermekkora bemutatásával kezdi a könyvet, valós és tényszerű képet festve a...
Véletlenül milliárdos
2010. november 16. kedd
A közösségi háló (The Social Network) c. film bemutatójának másnapján tartotta...

Képek

Invalid RSS link or you're not allowed to read this Picasa gallery or album.

Cikkajánló Biblia és Gyülekezet folyóiratunkból

Gyermeknevelés - fegyelem és engedés

Ha Isten gyermekekkel ajándékozott meg, akkor azt a különleges missziói küldetést is adta, hogy a szeretet, gondoskodás, tanítás és nevelés nyelvén vigyük őket közelébe. A szülők gyermekeik iránti kapcsolatában is Isten lénye kell, hogy kiábrázolódjon.

A kisgyermek apját, anyját mindenhatónak gondolja, minden bújával-bajával hozzá szalad, az átélt szeretet, védelem, gondoskodás Isten tulajdonságait körvonalazza számára. A pozitív szülőélmények a későbbiekben jelentősen hozzájárulnak ahhoz, hogy bizalommal várja a fentről jövő segítséget – immár a Mindenhatótól.

Mit jelent az Urat hordozni a családban?

A hazaszeretet, mint kötelesség

A protestáns gondolkodók kimerítően tanítottak a nemzetről, a hazáról, és ezt mindig úgy tették, hogy közben felmutatták azt az isteni gondoskodó szeretetet és áldást, amit a bűnbe esett ember számára a haza ma is jelent.

Megtanulhatjuk tőlük, hogy a haza egyrészt közösség, ami szociális biztonságot nyújt: gondoskodást az elesett emberről, a rászorulóról, s emellett a nemzet tagjainak egymást építő közösségi kapcsolata is virágzik. De olyan különleges élettér is a haza, ahol az egyéniség kiteljesedhet. A haza védelmet is jelent a külső és belső veszéllyel szemben.

Mindezekkel Isten megakadályozta azt a tragédiát, hogy a bűneset miatt elszabadult indulatok után az emberiség történelme teljes káoszba süllyedjen. Készített tehát az Úr az embereknek hazát, olyat, amiben megtartott valamit abból, amit az Éden jelenthetett volna számukra.

A törvényt betöltötte

„Ne gondoljátok, hogy jöttem a törvénynek vagy a prófétáknak eltörlésére. Nem jöttem, hogy eltöröljem, hanem inkább, hogy betöltsem." (Mt 5,17)

Jézus Krisztus többször is tanított életének, szolgálatának céljáról. A hegyi beszéd nagy ívű gondolatai között a fenti ige világítja meg Krisztus jövetelének jelentőségét. Tanítása az újdonság erejével hatott hallgatóira, és a sokaság álmélkodott azon, mert „úgy tanította őket, mint akinek hatalma van, és nem úgy, mint az írástudók".

Miként viszonyul Jézus és tanítása az ószövetségi törvényhez? Esetleg Jézus szokatlan gondolatai hatályon kívül helyezték a régi törvényt, és attól független, gyökerestől új tant és kegyességet léptettek életbe?

Mi történt nagypénteken?

Ugyanarról az eseményről többféleképpen lehet beszámolni, attól függően, hogy mennyit lát és ért belőle az ember. Lehet egészen felszínesen is, lehet élményszerűen, korrekt-objektív módon, vagy úgy, hogy a szemlélő érti az összefüggéseket is, ismeri a háttér-információkat, és nem csak jelenségeket észlel, hanem a lényeget látja.

A nagypénteki eseményekről is ugyanígy többféle beszámoló készült.

Emlékezz meg az útról!

„...emlékezzél meg az egész útról, a melyen hordozott téged az Úr, a te Istened!" (5Móz 8,2)

„Hosszú idő múlva aztán megjött ezeknek a szolgáknak az ura, és számadást tartott velük." (Mt 25,19)

Mindkét bibliai szakaszban számadásról van szó. Isten kegyelme, hogy időnként maga elé állít, és elszámoltat bennünket. Az adventi, karácsonyi, szilveszteri ünnepkörben több alkalom is kínálkozik arra, hogy az úrvacsorára készülve, számadást tehessünk. Ennek most csak egy fontos, keresztyén gyakorlatunkban mellőzött mozzanatára szeretném ráirányítani a figyelmet.

Lelki gyengeség - Isten közelségének hiánya

„Engedelmeskedjetek azért az Istennek, de álljatok ellen az Ördögnek, és elfut tőletek. Közeledjetek az Istenhez, és ő közeledni fog hozzátok. Tisztítsátok meg a kezeteket, ti bűnösök, és szenteljétek meg a szíveteket, ti kétlelkűek." (Jak 4,7-8) Arról olvastunk most, hogy valaki ellenáll az Ördögnek, és az elfut tőle.

Az 1956-os eseményekkel kapcsolatos filmet néztünk meg a családdal közösen. Megrázott bennünket, hogy a hősök elpusztultak a mérhetetlen túlerővel szemben, és ügyük is elveszett. Visszagondolva, milyen furcsa lenne úgy megrendezni ezt a filmet, hogy a fegyvertelen emberek elől a tankok „elszaladnak". Pedig itt és most hasonló biztatásról olvasunk: álljatok ellent, és az ellenség el fog futni! Milyen fantasztikus erő, óriási hatalom kellene ahhoz, hogy a túlerőben lévő ellenség elfusson.

A találkozás öröme

A feltámadott Krisztussal való találkozás mindenkinek nagy örömöt jelentett. Az asszonyok „félelemmel és nagy örömmel" futottak, hogy megvigyék a feltámadás hírét a tanítványoknak. Amikor Jézus először megjelent az övéinek, „megörültek a tanítványok, hogy látják az Urat" (Jn 20,20). És azóta is minden Jézusban hívő embernek öröm, ha csendben őrá figyelhet, vele a hit által együtt lehet.

Igyekezzetek a város jólétén!

(Megújulás a fáradozásban)

„... igyekezzetek a város jólétén..., könyörögjetek érte..., mert annak jóléte lesz a ti jólétetek!" (Jer 29,7)

Bár a bibliai idézet a babiloni fogságban élő zsidók számára küldött prófétai üzenet, ez csak még jobban megerősít bennünket abban a látásban, hogy Istennek kifejezett akarata a keresztyének munkálkodása városuk, országuk és a világ jólétén.

A mártír misszionárius

(Molnár Máriára emlékezve)

Szülővárosa és a külmissziói munka támogatói a közelmúltban Várpalotán emlékeztek a 125 éve született Molnár Máriára, a magyar református egyház misszionáriusára, aki Pápua Új-Guinea partjainál, a tengeren halt mártírhalált. Az 1950-ben Mánusz szigetén felállított síremlék őrá és a szigeten működő német evangélikus misszió II. világháborúban mártírhalált halt társaira emlékeztet. A japán katonák mintegy húsz misszionáriust és ugyanennyi német, a Bismarck-szigeteken maradt polgári lakost végeztek ki brutálisan 1943. március 16-án, az Akakize torpedóromboló fedélzetén. Közöttük volt Molnár Mária misszionáriusnő is, aki tizenöt évet töltött a pápuák között.

A Biblia és az egyházak

A keresztyén egyházakban újra és újra fellángolt a vita arról, hogy minek tekintsék a Bibliát: Isten szavának vagy csak egy olyan könyvnek, amiben benne van az Isten szava? Minden állítása igazságnak tekinthető, vagy csakis a megváltást érintő kérdésekben megbízható? Egy szinten áll más vallások alapirataival, vagy felülmúlja azokat?

A továbbiakban azt szeretnénk kedves Olvasóinknak bemutatni, hogy ebben a fontos kérdésben mit tanítanak a különféle keresztyén egyházak, illetve hogyan tükröződik az egyházak Bibliáról vallott felfogása hitvallásaikban.

Ami karácsonyi igehirdetéseinkből kimarad

Legelőször le kell szögeznünk, hogy a címbeli kijelentés nem teológiai vád: nem rossz írásmagyarázókról és figyelmetlen igehirdetőkről lesz szó a későbbiekben. Nem hiba az, hogy karácsonykor nem arról szólunk, akire előadásom utal majd, hanem Jézus Krisztusról. Mert karácsony az ő ünnepe. Az Ige lett testté, halljunk tehát róla, a Krisztusról minél többet! Erre számít és készül a gyülekezet is, amikor beül a padokba. Csak a nagyapámtól hallott legátustörténet szereplője lepődött meg, amikor a maga számára felfedezte a nagy újdonságot. Felolvasta a karácsonyi történetet a jászolbölcsőről, a betlehemi pásztorokról és az angyalról: „... hirdetett nékik nagy örömet, mert született a megtartó, aki..." – és itt, a bibliaolvasás közben lapoznia kellett; s mivel összeragadtak a lapok, ezért többször ismételte: „született a megtartó, aki". Amíg végül, sikeres lapozás után diadalmasan megtalálta: – az Úr Krisztus!

A hiszékenység csapdái

Mai világunk egyre hangosabban, és egyre több mindent próbál eladni nekünk. Ha a tévét nézzük, vagy egy-egy napilapot olvasunk, (de még a keresztyén folyóiratokra, újságokra is igaz), hogy telis tele van nélkülözhetetlennek beállított árúk kínálatával. Mindig hangosabb reklámok özöne vesz minket körül a divat, a háztartás, az elektronika, a szórakozás és még inkább a gyógyászat témakörében. Egyre nehezebben tudunk ezek között eligazodni, és sokszor egy-egy kínálatnak be is ugrunk. Majd pedig vagy felfedezzük, hogy hitetés áldozatai lettünk, vagy nem, és az így szerzett nagyszerű cikkek, módszerek, életmódi tanácsok rabszolgáivá válunk; sőt apostolaivá lépünk elő. Sajnos, a keresztyén gyülekezetekben is gyakran találkozunk a legkülönbözőbb gyógyhatású csodaszerek elkötelezett apostolaival és terjesztőivel.

Reformátusok a nehéz időkben

(Megújulási kísérletek a magyarországi református egyházban a II. világháború után)

Az I. világháború és Trianon traumája után eszmélődő magyar reformátusság a misszió és evangélizáció végzésében kereste és látta a kibontakozás, a talpra állás legfontosabb eszközét, így ez a szolgálat különösképpen is fontos szerepet kapott az egyház életében. Ez részben sikerült is, ám alig múlt el néhány évtized, amikor ismét padlóra került az ország. A II. világháború szörnyűségei és az ezt követő időszak gazdasági-politikai válsága azonban újabb lendületet adott a korábbi kezdeményezéseknek, s ennek köszönhetően a felelős egyházi vezetőket ismét foglalkoztatni kezdte a belmissziói munka kérdése.

Megtörtént?

Azok, akik évek óta olvassák az újságokat, nézik a tv műsorait, és hallgatják a rádióadásokat, egyre gyakrabban teszik fel azt a kérdést, hogy amiről ezekből értesülnek, az valóban megtörtént? Hiszen néhány nap múlva ugyanabból a hírforrásból az ijesztő hírek, hitelesnek tűnt történetek cáfolatával is rendszeresen találkoznak.

Valószínű, hogy a hírszerkesztők közül kevesen gondolnak arra, hogy ez a lassan megszokottá váló jelenség egyre bizonytalanabb légkört teremt a társadalomban, aminek következménye az a nagyon gyakran használt megállapítás, hogy ma már nem lehet hinni senkinek, illetve semmiféle ténynek.

Legjobb befektetés: a továbbadás

Tanúi és részesei vagyunk annak, hogy a szegénység és a gazdagság között egyre nagyobb szakadék tátong. Ezt a szakadékot áthidalandó, sok szegény ember mégis azt a látszatot igyekszik kelteni, mintha gazdag volna. Mindezidáig virágzott a hitelpiac, ami hozzásegítette a nincsteleneket ahhoz, hogy gazdagnak látszanak. Hasonlóan népszerűek a szerencsejátékok, ahol néhány tipp, vagy ügyes kártyaforgatás ígér gyors meggazdagodást. Alapvetően járja át korunkat ez a sóvárgás a többre, fényesebbre és korlátok nélküli szabadságra. Ezenközben arról sem hallgathatunk, hogy roppant lelki sötétség és erkölcsi nihil uralkodik a szívekben.

Kövess minket facebookon!